اسکاج بافتنی سوزنی یکی از لوازم ضروری آدم فضایی ها می باشد

شاید تعجب کنید که بدانید این حمام نیست. حشرات و باکتری های میکروسکوپی در واقع به آشپزخانه، جایی که شما غذا می خورید و غذا آماده می کنید، خوشایند است.

و پیوند تمام آن فعالیت میکروبی می تواند درست در کنار سینک آشپزخانه نشسته باشد اسکاج بافتنی سوزنی اگر در حال شستن ظروف با دست هستید، ممکن است فنجان، بشقاب و ظروف شما آنقدر که فکر می کنید تمیز نباشند.

در یک مطالعه در سال 2017 که در Scientific Reports منتشر شد، محققان آلمانی تجزیه و تحلیل میکروب اسفنج‌های آشپزخانه را با نتایج شگفت‌آوری انجام دادند.

362 نوع مختلف باکتری در شکاف اسفنج هایی که آنها از خانه های معمولی جمع آوری کردند، به تعداد خیره کننده تا 45 میلیارد در هر سانتی متر مربع، کمین کرده بودند.

با در نظر گرفتن اندازه یک اسفنج ظرف معمولی، این تقریباً 5.5 تریلیون حشره میکروسکوپی است که روی چیزی که برای “تمیز کردن” ظروف خود استفاده می کنید می خزند.

این مقدار حتی باعث شگفتی محققانی شد که این مطالعه را انجام دادند. مارکوس اگرت، پروفسور میکروبیولوژی و بهداشت در دانشگاه فورتوانگن که این مطالعه را رهبری می کرد، می گوید: «قدرت یک تا دو مرتبه بیشتر از آن چیزی بود که در ابتدا انتظار داشتیم پیدا کنیم. هنگامی که اگرت و تیمش باکتری را زیر میکروسکوپ تجسم کردند، برخورد سه بعدی حتی هشدار دهنده تر بود.

او می‌گوید: «هیچ‌کس تا به حال باکتری‌هایی را ندیده بود که درون یک اسفنج نشسته باشند. یکی از مشکلات ما با باکتری ها و میکروب ها این است که نمی توانیم آنها را ببینیم. و اگر آنها را نمی بینید، باور نمی کنید که آنجا هستند.

راه ایده آل برای ضدعفونی کردن ظروف و فنجان ها این است که آنها را در ماشین ظرفشویی بکشید.

از آنجایی که ماشین ظرفشویی در مرحله خشک کردن، هم آب گرم و هم گرمای داغ را به چرخه می اندازد، راهی موثر برای تمیز کردن ظروف غذاخوری شماست.

اما استفاده از چرخه کامل انرژی برای به دست آوردن بهترین نتایج مهم است. صرفه جویی در انرژی انرژی کمتری مصرف می کند و بنابراین گرمای کمتری برای ضدعفونی تولید می کند.