فوتبال دستی بام لند یک بازی سرگرم کننده است که معمولاً یک بازیکن یا تیم را در برابر دیگری قرار می دهد. این زمین بازی رومیزی مانند فوتبال (یا “فوتبال” که در بسیاری از کشورها شناخته می شود!

شامل دو گل است و هدف این است که اولین تیمی باشید که پنج بار به حریف خود گل می زند. هر رقیب یا تیم به چهار میله دسترسی دارد و میله ها به چهره های “بازیکنان” دفاعی و تهاجمی متصل می شوند.

چرخاندن آن دسته ها و تماشای حرکت بازیکنان به طور هماهنگ همیشه زمان خوبی است. ما باید فکر کنیم اکثر افرادی که در یک بازی بازی بوده اند، اصطلاح فوتبال را شنیده اند، نه زیاد! بنابراین جایی نروید بمانید و ببینید آیا می‌توانیم به هدف خود برای یادگیری بیشتر در مورد فوتبال دست یابیم یا خیر!

اولین باری که یک میز فوتبال را دیدید، احتمالاً متوجه شدید که چیدمان آن چقدر شبیه به یک زمین فوتبال است. همانطور که اشاره کردیم، فوتبال در بسیاری از کشورها “فوتبال” نامیده می شود و در اروپا بسیار محبوب است.

اگرچه دشوارتر از آن چیزی است که فکر کنید تعیین زمان و مکان دقیق اختراع توپ فوتبال، شواهد نشان می دهد که اروپا بخشی از جهان است که برای اولین بار در آن ظهور کرده است.

اولین صاحب امتیاز  تاریخچه فوتبال بحث برانگیز است و طیف گسترده ای از بازی های رومیزی مشابه در اوایل دهه 1890 ایجاد شد. با این حال، اولین حق ثبت اختراع به هارولد سرلز تورنتون انگلیسی در 1 نوامبر 1923 تعلق گرفت.

تورنتون در سال 1921 برای ثبت اختراع رسمی بازی به نام “فوتبال روی میز” درخواست داد و آن بازی شامل تمام ویژگی های چیزی بود که ما امروز به عنوان فوتبال فکر می کنیم. خواه تورنتون اولین کسی بود که این ایده را داشت یا نه، او اولین کسی بود که آن را رسمی کرد.

لوسین روزنگارد – مخترع دیگر؟ از آنجایی که هویت سازنده بازی نامشخص است، نظریه ها و فرضیات متعددی در مورد اینکه چه کسی اولین بار این ایده را مطرح کرده است، وجود دارد.

در حالی که برخی به تورنتون اعتبار می دهند، برخی دیگر ادعا می کنند که پدر فوتبال، مهندس لوسین روزنگارت بود که به خاطر نوآوری های متعدد در زمینه حمل و نقل از جمله قطعات دوچرخه و ماشین های کوچک و شیک مشهور بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *