جوانی که با فروش ظروف مسی توانست کارخانه راه اندازی کند!

مس یک فلز طبیعی است که به صورت صنعتی برای سیم کشی برق، لوله ها و سایر محصولات فلزی استفاده می شود و در کشاورزی و مراقبت های بهداشتی به عنوان یک عامل ضد میکروبی یا ضد بارداری استفاده می شود.

مس یک عنصر ضروری است، به این معنی که انسان به مقداری مس در بدن ما نیاز دارد که این امر با استفاده از ظروف مسی ممکن است.

شما می توانید به خاطر مناسب بودن قیمت ظروف مسی دست دوم اصفهان آنها را به صورت غیر حضوری هم خریداری و از فواید ان در بهره لازم را ببرید.

با این حال، در سطوح بالا (بیش از 1300 قسمت در میلیارد)، مصرف مس می تواند سیستم گوارشی شما را تحریک کند و باعث تهوع، استفراغ، گرفتگی معده و اسهال شود.

بنابراین، چگونه انسان در معرض این فلز قرار می گیرد؟ مانند سایر فلزات، مس در تماس با مایع پتانسیل شسته شدن و حل شدن در مایع را دارد.

هنگام مصرف مایع، هر گونه مس شسته شده بلعیده می شود و می تواند باعث تحریک ناخوشایند گوارشی شود که در بالا ذکر شد. سرعت این واکنش انحلال به خواص فلز، خواص مایع و دمای این مواد بستگی دارد.

مس در آشپزخانه بیشتر به شکل ظروف مسی و لیوان یا ظروف آشپزی مانند قابلمه و تابه یافت می شود.

ظروف آشپزخانه مسی یا آستردار فروخته می شوند، به این معنی که داخل آن با فلزی متفاوت و کمتر خورنده پوشانده شده است، یا بدون روکش، جایی که اقلام کاملاً مسی هستند.

اگر به درس شیمی سرگرم‌کننده‌مان در بالا برگردیم، پتانسیل مصرف مس در خانه (یا در بار!) ناشی از امکان شسته شدن مس به هر ماده‌ای است که می‌پزید یا می‌نوشید.

بنابراین، سوال بزرگ: آیا مس موجود در ظروف مسی آشپزخانه  شما شسته می شود و باعث مسمومیت می شود؟ به طور خلاصه، احتمالا نه.
مس، فلز برنجی صورتی مایل به نارنجی که سکه های ما را می پوشاند نیز در آشپزخانه یافت می شود! ما اغلب مس را در آن لیوان‌های فانتزی می‌بینیم که برای سرو قاطرهای مسکو شناخته می‌شوند، اما در سایر ظروف آشپزخانه مانند قابلمه و تابه نیز یافت می‌شود.

ممکن است برخی از مقالات یا پست های وبلاگ را دیده باشید که در مورد خطرات ظروف مسی آشپزخانه ساخته شده از مس هشدار می دهند، یا صداهای دیگری ادعا می کنند که این ترس غیرضروری است و این ظروف و لیوان ها کاملاً ایمن هستند.

یا شاید تا به حال دوبار به آن فکر نکرده باشید. خب… چه خبره؟! در اینجا ما این رمز و راز را روشن خواهیم کرد تا بتوانید با نوشیدن قاطر باطراوت مسکو احساس راحتی و امنیت کنید.