خوردن خرما در بازار شیراز سبب از بین رفتن عضله در بدن می شود

خرما در بازار شیراز میوه‌ای است که از درخت خرما که بومی خاورمیانه است به دست می‌آید، اگرچه اکنون در دریای مدیترانه، آسیا، ایالات متحده آمریکا و مکزیک نیز کشت می‌شود.

خرما به صورت خوشه های بزرگی رشد می کند که از بالای این درختان خرما آویزان است. با رسیدن آنها، پوست آنها قهوه ای می شود و با خروج رطوبت بیشتر و بیشتر از میوه، چروک می شود.

این زمانی است که آنها معمولاً با دست برداشت می شوند، یا توسط شخصی که از کف دست بالا می رود یا با استفاده از بالابر مکانیکی.

وقتی چیده می شوند شبیه کشمش بزرگ چروکیده می شوند. علیرغم ظاهر آنها هنوز مقداری رطوبت دارند. خرمای کامل در وسط آن سنگی دارد که باید قبل از خوردن آن را جدا کرد یا می توانید خرمای بدون هسته بخرید.

خرمای خشک و تازه در تمام سال موجود است، اما نوع تازه آن بین نوامبر و ژانویه بهترین است.

انواع مختلفی از میوه وجود دارد، اما خرمای مدجول یکی از شناخته شده ترین آنهاست، زیرا طعم و بافت شیرین تر و چسبناک تری نسبت به سایرین دارد.

خرما منبع غنی از ترکیبات گیاهی محافظ است که خواص آنتی اکسیدانی دارد. اینها شامل پلی فنول ها، کاروتنوئیدها و لیگنان ها هستند که نشان داده شده است که به مدیریت خطر بیماری مزمن کمک می کنند.

تحقیقات در مورد فیبر به حمایت از نقش مهم آن در سلامتی، از کمک به حفظ میکروبیوم روده سالم تا کاهش خطر برخی بیماری‌های بلندمدت سلامت ادامه می‌دهد.

یک مطالعه کوچک در سال 2015 نشان داد که مصرف خرما ممکن است سرطان روده بزرگ را به دلیل محتوای بالای فیبر و پلی فنول آن کاهش دهد، که دومی فواید ضد میکروبی مفیدی نیز دارد.

ممکن است از سلامت استخوان حمایت کند خرما منبع مواد معدنی دوستدار استخوان از جمله فسفر، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است. آنها همچنین منبع ویتامین K هستند که برای داشتن استخوان های سالم و قوی مورد نیاز است.