رنگ آمیزی جدول خیابان

رنگ آمیزی جدول خیابان یکی از ضروری ترین کارها جهت زیبایی شهر است؛این امر نظم زیبایی را در شهر حاکم می کند و باعث می شود جداول از یک نواخت بودن خارج شوند.رنگ آمیزی جداول شهری به وسیله متریال ویژه ای به نام رنگ جدولی با سرعت خشک شوندگی عالی و قابلیت های ایده آل انجام می شود.

رنگ ساختمانی پارس و رنگ روغنی محافظ سطح جدول است و از یک سو عامل زیباسازی شهری نیز محسوب می شود. جداول شهر ها محدوده خیابان را مشخص می کنند و برای حفظ امنیت راه ها از ارزش بالایی برخوردار هستند.

از انواع متداول رنگ جدولی می توان به رنگ جدولی پایه آب، رنگ جدولی تک جزئی، رنگ جدولی بر پایه رزین های آکریلیک، رنگ جدولی نانو، رنگ جدولی پلی یورتان و رنگ جدولی اپوکسی دو جزئی اشاره نمود.

رنگ آمیزی جدول خیابان

کاربرد رنگ جدولی

گفتنی است رنگ‌هایی که برای رنگ آمیزی جدول کنار خیابان استفاده ‌می‌شود، جز رنگ‌های ترافیکی هستند. رنگ جدول خیابان برای زیبا سازی شهر و تعیین حریم خیابان به کار برده می‌شوند. کاربرد این رنگ ها را می توان در چند دسته بیان نمود.

به عنوان مثال این رنگ مانند دیگر رنگ‌های ترافیکی است. رنگ ترافیکی جدول بسیار جمیل، چسبندگی بالا و سرعت خشک شدن خوبی دارد همچنین در برابر اصطحکاک مقاوم می باشد.

لازم به ذکر است ماندگاری رنگ جدول خیابانی مهم است و باید ماندگاری بالایی در شرایط آب و هوایی مختلف داشته باشد، در رنگ ترافیکی جدول عمر، کیفیت و قیمت رنگ حائز اهمیت است که رنگ جدول ها معمولا این ویژگی‌ها را دارند و با قیمت مناسب به فروش می‌رسند.

رنگ اکریلیک ساختمانی و جدولی خیابان بر پایه حلال آب و تینر هستند که هر کدام ویژگی و کاربرد خاص خود را دارند و به شکل‌های متفاوتی تولید و عرضه می‌شوند مثلا رنگ جدول آکریلیک و رنگ جدول آلکیدی دو نوع مهم رنگ ترافیکی جدول می باشند.

کاربرد رنگ جدولی

در میان معرفی رنگ جدول و البته کاربرد آن می توان به رنگ جدول آکریلیک اشاره کرد، این محصول به خاطر غلظت مناسبی که دارد، برای رنگ آمیزی جدول‌ها رنگ مناسبی است زیرا به راحتی روی سطح اجرا و خشک می‌شود.

لازم به ذکر است قبل از اجرای رنگ سطح کار باید خشک و تمیز باشد زیرا رنگ جدول آکریلیک بر پایه نفت و حلال آب تولید می‌شود.

این رنگ بر پایه حلال آب با محیط زیست سازگاری دارد، آلودگی به خود نمی‌گیرد و در برابر نور آفتاب تغییر رنگ نمی‌دهند. این محصول چسبندگی و پوشش دهی بالایی دارد،در شرایط جوی متفاوت و اصطحکاک مقاوم است. این رنگ قابل شست و شو بوده و بوی نامتبوع ندارد همچنین زود خشک می‌شود.

انواع رنگ جدولی

رنگ های جدولی به چند دسته تقسیم می شوند که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم:

رنگ جدولی آلکیدی هوا خشک، پایه حلال رنگ جدولی آلكیدی بر پایه رزین‌های آلکید، جهت استفاده در رنگ آمیزی سطوح بتونی و فولادی طراحی شده است.

این رنگ، قلم خوری بسیار خوبی دارد و پس از اجرا بر روی سطوح بتونی و فولادی از چسبندگی قابل قبولی برخوردار خواهد بود. به همراه رنگ جدولی آلكیدی، جهت کاهش ویسکوزیته یا رقیق نمودن رنگ، می‌توان از تینر مخصوص رنگ روغنی ماندگار استفاده نمود.

پس از اطمینان از شرایط مساعد آب و هوایی برای اجرای رنگ می‌بایست به شرایط سطح محل اجرای رنگ توجه داشت، بدین صورت که سطح مورد نظر عاری از رطوبت و هرگونه آلودگی اعم از گرد و خاک باشد. لذا قبل از اعمال رنگ، سطح را از مواد زائد پاک نموده و آماده سازی لازم را انجام دهید.

انواع رنگ جدولی

جهت اجرا، بعد از باز نمودن درب قوطی رنگ، محتویات داخل قوطی را به هم زده تا یکنواخت گردد. سپس با استفاده از تینر روغنی می توان رقیق شدن را تا حد مطلوب کاهش داد. جهت اجرای این رنگ، می‌توان از قلم مو، پیستوله یا غلتک استفاده نمود.

رنگ جدولی آکریلیک پایه آب،این نوع محصول بر پایه رزین‌های آکریلیک، جهت استفاده در رنگ آمیزی سطوح بتونی و فولادی طراحی شده است. این رنگ، قلم خوری بسیار خوبی دارد و پس از اجرا بر روی سطوح بتونی و فولادی از چسبندگی قابل قبولی برخوردار خواهد بود. جهت رقیق نمودن رنگ از آب استفاده خواهد شد.

رنگ جدولی پلی یورتان، بر پایه رزین پلی اُل و هاردنر ایزوسیانات طراحی شده است که به عنوان لایه نهایی قادر است نقش به سزایی در محافظت سطوح فلزی در برابر عوامل جوی ایفا نماید. رنگ جدولی پلی یورتان فیلمی با چسبندگی و سختی بالا بر روی جداول و سطوح بتونی و فلزی ایجاد نموده و در محیط‌های جوی بخصوص در برابر تغییرات آب و هوایی، پایداری بسیار خوب از خود نشان می‌دهد. از خصوصیات بارز این محصول، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش نور خورشید و انعطاف پذیری بالای فیلم آن می‌باشد.

رنگ جدول بلوار

 

راه‌های متفاوتی برای اعمال رنگ روی جدول یا بلوار ها وجود دارد. قبل از اجرا سطح جدول باید زیرسازی شود و پس از آن بلوار را با قلم مو یا دستگاه مخصوص رنگ می کنند به گونه‌ای که برای رنگ آمیزی مسافت‌های طولانی از دستگاه جدول رنگ کن استفاده می‌شود. با این کار در زمان صرفه جویی می‌شود زیرا روش قلم‌مو زمان زیادی می‌برد.با این روش رنگ آمیزی بسیار مرتب و تمیز انجام می‌شود همچنین کیفیت کار بالا می رود. برای اجرا رنگ دستگاه‌های مختلفی وجود دارد که انسان آن‌ها را کنترل می کنند.

لازم به ذکر است برای رنگ آمیزی با قلم‌مو، باید رنگ را در ظرف بزرگی بریزید سپس حلال مناسب با مقدار مشخص به آن اضافه کنید تا رنگ مورد نظر بدست بیاید بعد با قلم‌مو رنگ را اعمال کنید.رنگ آمیزی با قلم‌مو به دقت و ظرافت زیادی نیاز دارد. قبل از رنگ آمیزی سطح باید زیرسازی شود. سطح تمیز شود و عیوب آن رفع شود تا رنگ به خوبی اجرا شود.

یکی از مهم ترین مسائل در اجرای رنگ آمیزی جدول بحث زیبایی در اجرای کار است ، اینکه کار با سلیقه انجام شود و کسانی که طراح کار هستند بتوانند تمیزی را در کار اجرا کنند.

رنگ جدول بلوار مثلا هنگام اجرای کار نباید رنگ جدول نا مرتب بشود و همه جا رنگی بشود، این کار جلوه اجرای رنگ آمیزی جدول را خراب می کند ومهم ترین موضوع در رنگ آمیزی جدول درستی انجام خط بُری است مثلا وقتی دو رنگ جدولی متفاوت مثل زرد و مشکی نکته دیگر این است که نباید رنگ ها روی یکدیگر چکه کند و جدولِ دیگر کثیف شود.

رنگ جدول دور باغچه

باغچه ها در سطح شهر برای زیباسازی و محوطه سازی بسیار اهمیت دارند. زیرا درسطح شهر پارکها و البته باغچه ها هستند که توسط جدول محوطه سازی می شوند و حائز اهمیت می باشند. امروزه رنگ آمیزی جدول به صورت اختصاصی توسط کارشناسان رنگ انجام مي پذیرد.

فروشگاه رنگ و صنعت برای رنگ آمیزی جدول باغچه رنگ های متنوع و با کیفیت ارائه مي دهد. این رنگ ها از انواع بسیاری برخوردارند به عنوان مثال رنگ جدول نانواکرولیک محصولی بر پایه ی رزین های اکرولیک تحت فناوری نانو می باشد که از این رنگ به عنوان پوشش محافظتی جداول بتونی استفاده می شود.

در خیابان ها و سطح شهر و محدوده ی پارک‌ها، میدان وباغچه ها برای تعیین مرز های حرکت خودرو از جداول استفاده می کنند. به دلیل قرارگیری این جداول در بارش مستقیم برف و باران، تنش های ناشی از ضربه و تغیرات دمایی، این جدول های خیابان و جدول باغچه ها همواره در معرض پوسیدگی و از بین رفتن قرار مي گيرند. با روش های مختلف می توانیم از تخریب و زوال آنها جلوگیری کنیم.

با داشتن رنگ هایی که ویژگی هایی چون چسبندگی بسیار بالا به سطوح بتونی نسبت به رنگ های جدولی معمولی داشته، آب گریز،مقاوم در برابر سایش، غبار گریز، خشک شدن سریع، انعکاس نور خورشید و خاصیت ترموپلاست دارند می توان دور باغچه ها را به بهترین حالت رنگ نمود.

رنگ جدول دور باغچه

استفاده از رنگ جدول علاوه بر حفاظت از جداول در برابر پوسیدگی، ترک و خورد شدن بهترین روش برای مشخص شدن مسیر جاده برای رانندگان و زیبا سازی ساختار شهری است. برای نقاشی جدول ها استفاده از رنگ های معمولی علاوه بر اینکه هیچ فایده ای برای جدول ندارد و موجب خوردگی جدول نیز می شود. رنگ استفاده شده برای جدول دارای ترکیبات خاصی می باشد اگر در نحوه اجرا دقت کنیم و عواملی چون تمامی سطوح را از هرگونه گرد و غبار و چربی پاکسازی می کنیم، تینر را به آرامی به رنگ اضافه کنید و به خوبی به هم بزنید تا زمانیکه ترکیب کاملا یکدست و یکنواخت شود و در دو مرحله رنگ جدول را، توسط قلم مو یا دستگاه وایرلس اجرا نمائید بهترین پروژه رنگ کاری را خواهیم داشت.

رنگ جدولی نانو

رنگ مخصوص جدول بتونی یک رنگ بسیار پرکاربرد برای رنگ آمیزی جداول مختلف بتونی به حساب می آید که یکی از مهمترین ویژگی ها و هدف تولید رنگ جدولی به کارگیری فناوری نانو در رنگ جدولی نانو می باشد که در نتیجه باعث افزایش دوام و طول عمر بسیار عالی رنگ می شود همچنین از موارد مانند پوسته پوسته شدن و کنده شدن رنگ از روی جداول مختلف تا حدود زیادی جلوگیری شده و کیفیت و شفافیت بسیار خوبی را ارائه می نماید.

همچنین رنگ جدول خیابان یا همان رنگ مخصوص جدول بتونی این قابلیت را دارد که ناهمواری های موجود در جداول را به خوبی پر کرده و به صورت بسیار مناسبی در بلوک جداول نفوذ نماید. رنگ مخصوص جدول بتونی چیزی در حدود ۵ برابر رنگ های معمولی ماندگاری و مقاومت از خود نشان می دهد. با توجه به مقاومت و ماندگاری بسیار بالایی که رنگ جدول اکریلیک یا همان رنگ مخصوص جدول بتونی از خود نشان می دهد این رنگ قیمتی هم تراز با دیگر رنگ های معمولی موجود در سطح بازار داشته و از این نظر بسیار مقرون به صرفه می باشد.

رنگ جدولی نانو

از دیگر مزیت های استفاده از رنگ مخصوص جدول بتونی یا همان رنگ جدولی نانو غیر قابل نفوذ بودن آب به این نوع رنگ می باشد که در نتیجه باعث ایجاد خاصیت ضد آب بودن در این رنگ ها کرده است و همچنین رنگ تنوع بسیار بالایی در رنگ بندی دارند که از جمله مهمترین رنگ های مخصوص جدول بتونی می‌توان به رنگهای مانند زرد آبی سبز قرمز مشکی سفید و رنگ های شفاف و بی رنگ و غیره اشاره نمود.

همانطور که گفته شد رنگ مخصوص جدول بتونی دارای انواع مختلف رنگ های شفاف می باشد که می توان از این لایه محافظ و ضد آب در انواع مختلف سازه های فلزی و بتونی سطوح مختلف استفاده نمود.

خرید و فروش رنگ جدولی

امروزه خرید فروش رنگ جدولی بسیار رایج گشته است و در نقاط مختلف کشورمان اکثرا مشغول رنگ کردن بلوار ها و جدول هستند زیرا علاوه بر زیباسازی شهر باعث می شود که بسیاری از راننده ها از آن به عنوان یک علامت برای ادامه راه خود استفاده کند.

معمولا خرید و فروش این رنگ ها به صورت عمده ای انجام می شود و پیمانکارانی که کار انجام رنگ کاری را بر عهده دارند اصولا از کلیه رنگ ها خریداری می کنند. جهت خرید می توان به یکی از شعبه های نزدیک مراجعه نمود که رنگ مورد نظر را خریداری کنیم.

خرید و فروش رنگ جدولی

امروزه برخی از سودجویان رنگهای جدولی غیر اصل را با عنوان رنگ های با کیفیت که هیچ گونه آسیب به آنها وارد نمی شوند وارد بازار کردند و به فروش می رساند در خرید یا فروش رنگ جدولی باید دقت کنیم که رنگ مورد نظر چه رنگی هستند و تولید کننده آن چه شرکتی بوده و البته مواد اولیه رنگ را بررسی نماییم.

رنگ جدولی عمده

همانطور که می‌دانیم معمولاً رنگ جدولی در کارخانه های مخصوص رنگ تولید و توزیع می‌شود. برخی از پیمانکاران جهت انجام کارهایی که به صورت متراژ های طولانی است سعی دارند که رنگ های جدولی را به صورت عمده و با مقدار زیاد خریداری کنند که این کار برای آنها مقرون به صرفه بوده و از نظر اقتصادی می‌تواند که ارزان تر باشد.

اصولا در خرید عمده می توانیم از فروشنده محصول تخفیف زیادی بگیریم زیرا چند نوع محصول را به صورت عمده خریداری کرده‌ایم و شاید تخفیف خوبی از فروشنده نصیبمان گردد اگر شما در دسته مشاغلی چون فروشندگان عمده و یا پیمانکاران قرار دارید توصیه می شود حتماً رنگ جدولی را به صورت عمده و نه جزئی خریداری کنید.

رنگ جدولی عمده

خرید از شرکت های رنگ به گونه‌ای است که خود مسئول شرکت رنگ را در ماشین های حمل بار برای ما قرار دادند و با ارسال آدرس آن را به هر نقطه که بخواهیم ارسال می‌کند به گونه‌ای که می‌توان این خرید را یک خرید غیر حضوری نیز دانست که خرید بدون هیچ واسطه و البته به صورت مستقیم انجام می‌شود و با گرفتن آدرس، خود شرکت محصول را به درب مکان مورد نظر ارسال می نماید.