رنگ جدول باغچه بتنی

در زمانهای گذشته در باغچه ها گلهای زیبایی که کاشته می شد برای جلوگیری از آسیب زدگی و جدا کردن محیط باغچه از پیاده رو و خیابان دور تا دور آن را آجر سنگ می گذاشتند که امروزه با پیشرفت تکنولوژی جدولهایی طراحی شده و آن را رنگ آمیزی می کنند که رنگ جدول باغچه نام دارد.

تولید کنندگان رنگ روغنی در بیشتر شهر ها وجود دارند که دست به تولید این نوع رنگ زده اند و توانسته اند بهترین نوع رنگ را به بازار ارائه نمایند و بر اساس طراحی و موقعیت استفاده از این رنگ توانسته اند به مرغوب بودن رنگ اهمیت زیادی داده که این نیز موجب شده است که بیشتر در بازار و در کاربردهای شهری استفاده شود.

رنگ ساختمانی پارس باغچه که کاربرد زیادی در خانه ها و زیباسازی سطح شهرها دارد دارای انواع اکریلیک آب پایه و الکیدی براق و نانو جدولی است که هر کدام از آنها دارای مزایای خاص خود می باشد و در فام های رنگی متفاوت مثل زرد،سبز، آبی و سفید و غیره با توجه به سلیقه ی مشتریان به آنها عرضه می شود و با توجه به میزان سفارش و کیفیت و نوع رنگ انتخاب شده ، قیمت آن متفاوت است . این رنگها علاوه بر جنبه زیباسازی محیط زندگی بر ماندگاری و دوام جداول بتنی نیز تاثیر زیادی دارد.

 

رنگ جدول باغچه بتنی

مشخصات رنگ جدولی

مشخصات رنگ جدولی مصرف رنگ به ازای هر متر مربع

رنگ اپوکسی پلی امین  آلکیدی عموما میزان مصرف کمی دارد و مصرف آنها در رنگ بندی های گوناگون متفاوت می باشد. به طوری که در مدل رنگ سفید ممتاز شما می توانید به ازای وزن ۲۰۰ گرم از این رنگها مساحت یک متر مربع را پوشش دهی کنید.

  • میزان پوشش دهی رنگ

قدرت پوشش دهی این رنگها بسیار بالا می باشد چرا که با مصرف رنگ مساحت بیشتری را رنگ آمیزی می کند و شما می‌توانید به ازای جرم یک کیلوگرم میزان پوشش دهی رنگ را به راحتی به ۵/۵ متر مربع نیز برسانید.

  • زمان خشک شدن رنگ

به طور کلی اجرای رنگ ترافیکی و همچنین انواع رنگ جدولی بنا به نوع عملکرد و محیط استفاده ای که دارند باید در کوتاهترین زمان خشک شوند و به همین دلیل رنگ ها در همان ساعات اولیه به مرحله خشکی سطحی می رسد اما برای اینکه به طور کامل فیلم رنگ خشک شود نیاز به یک زمان ۱۰ تا ۱۲ ساعتی دارند.

  • دانسینه

دانسینه این رنگها معمولاً در حدود ۱/۳ گرم به ازای هر سانتی متر مکعب می باشد و هر چقدر مقدار دانسیته در رنگ افزایش یابد حجم رنگ کاهش و جرم رنگ بالاتر می رود که نتیجه آن افزایش وزن رنگ می باشد. خوشبختانه رنگ های جدولی جزو رنگهای سبک تلقی می‌شوند و همین امر کاربری آنها را سهل و آسان می کند.

 

فروش رنگ جدولی

فروش رنگ جدولی امروزه از هر رنگی برای مکان های مختلف و متفاوت استفاده می شود. در واقع ، این گونه رنگها توسط برندهای معروف و شناخته شده تولید شده اند و کارایی و ویژگی منحصر به فرد خود را دارند. رنگ جدول از نمونه رنگهایی است که برای رنگ آمیزی جدول باغچه ها و همچنین جدول اطراف پارک ها در مکان های عمومی استفاده می‌شود. بهترین رنگ جدولی باغچه و قیمت روز را می توان از فروشگاه های معتبر که محصولات خود را طبق سفارش و درخواست مشتریان دسته بندی کرده و در حجم بسته های مختلف و متفاوت به بازار عرضه می‌کنند تهیه نمود.

همچنین می توان این گونه رنگها را به صورت آنلاین نیز خریداری کرد و در اسرع وقت محصول خود را تحویل گرفت. تولید کنندگان رنگ در بیشتر شهرها وجود دارند که دست به تولید این نوع رنگ نیز زده اند و توانسته اند بهترین نوع رنگ را به بازار ارائه نمایند و بر اساس طراحی و موقعیت استفاده از این رنگ توانسته اند به مرغوب بودن رنگ اهمیت زیادی بدهند که این نیز موجب شده است که بیشتر در بازار و در کاربردهای شهری استفاده شود.

نمایندگانی از این کارخانجات و یا تولید کنندگان وجود دارند که این محصول را به صورت کلی و عمده نیز به مشتری عرضه می کنند .امروزه افراد بسیاری اقدام به خرید باغ یا باغچه ای نموده اند که خود بتوانند برای زیبایی آن طراحی نمایند که رنگ در باغ مهمترین و اصلی ترین رکن این زیبایی می باشد.طراحی های خاصی در این زمینه امروزه به چشم می خورد که می توان آن را در سایت های مربوطه که در زمینه فروش رنگ جدولی فعالیت دارند را مشاهده نمایید و اینکه مشتریان در این زمینه نیز می توانند راهنمایی های مخصوص را بدست آوردند.

رنگ امیزی جدول دور باغچه

رنگ امیزی جدول دور باغچه در زمانهای گذشته در باغچه ها گلهای زیبایی که کاشته می شد برای جلوگیری از آسیب زدگی و جدا کردن محیط باغچه از پیاده رو و خیابان دور تا دور آن را آجر سنگ می گذاشتند که امروزه با پیشرفت تکنولوژی جدولهایی طراحی شده و آن را رنگ آمیزی می کنند که رنگ جدول باغچه نام دارد.

یکی از زیبایی هایی که می توان به شهر یا حیاط منزل خود داد این است که باغچه زیبایی را طراحی نماییم که در شهرها بیشتر این کار مربوط به شهرداری ها می باشد که امروزه با طراحی های پیشرفته و به روز دنیا زیباترین باغچه های گل را می توان در تمامی شهرها و کشورها دید که این کار برای جلب توریست و مسافر کمک بسیار شایانی به آن شهر می دهد.

رنگ آمیزی جدول دور باغچه ها نیز جلوه خاصی به این طراحی داده و می دهد که در شب و روز زیبایی دو چندانی را ایجاد می کند . جنس رنگ آمیزی جدول دور باغچه از جنسی باید باشد که هر گونه آسیبی که به آن می رسد کمتر مورد آسیب قرار بگیرد جنسی از نوع رزین که عایقی باشد برای روی جدول که بر اثر باران و برف پاک و کم رنگ نشود که اینها چندین مدل و نمونه دارد رنگ باغچه ها عبارتند از : رزین اکریلیک ، نانو ، نانو آنتی باکتریال ، نانو ضد آب و غیره.

رنگ جدولی ترافیکی

رنگ جدولی ترافیکی رنگ جدولی ترافیکی یک رنگ ترافیک سریع خشک بر پایه رزین اکریلیک ترموپلاست حلالی می باشد . رنگ جدول ترافیکی دارای خواص مناسبی از قبیل دوام بالا، کاربری آسان، مقاومت سایشی، مقاومت به رطوبت، مقاومت به مواد روغنی، مقاومت به مواد نفتی و غیره می باشد . این رنگ چسبندگی خوبی به سطوح آسفالت، بتن و سایر سطوح مرتبط داشته و بواسطه کیفیت بسیار خوب محتویات رنگدانه خود ، بازتاب نور مناسب ایجاد می کند .

کاربرد رنگ جدولی ترافیکی :

این رنگ بمنظور علامت گذاری، خط کشی و رنگ آمیزی سطوح آسفالت و بتون در بزرگراه ها، پیاده روها، خیابانها، پارکینگها و غیره استفاده می گردد . همچنین از آن می توان در رنگ آمیزی جداول و سطوح بتنی کنار خیابان و جاده ها استفاده نمود .

محدودیتها :

در ضخامت های بالا و خارج از رنج استاندارد نباید مورد استفاده قرار گیرد.

آماده سازی رنگ جدولی ترافیکی :

رنگ مورد مصرف در ظرف واحد تهیه و بسته بندی شده است . ابزار مورد استفاده قبل از کاربرد باید کاملا توسط حلال توصیه شده شستشو و تمیز گردد . برای مصرف ابتدا با یک همزن مناسب و با دور پایین رنگ را هم زده و یکنواخت نمایید.

از عدم وجود هرگونه رسوب در ته ظرف اطمینان حاصل نمایید. در هنگام استفاده از تینر یا رقیق کننده، آنرا به آرامی و همراه با هم زدن به رنگ یکنواخت شده اضافه نمایید تا به ویسکوزیته اعمال رنگ برسد . هرگز رنگ را در درجه حرارت و رطوبت نسبی خارج از استاندارد مشخص شده در برگه فنی بکار نبرید.

رنگ جدولی پایه آب

رنگ جدولی پایه آب رنگ های بر پایه آب، برای رنگ خط کشی خیابان استفاده می شوند. این رنگها ضد لغزش بوده و آن را برای باندهای فرودگاه و مسیرهای مسابقه که نباید هیچ گونه بقایایی از جسم خارجی روی سطح وجود داشته باشد، ایده آل می کند. طیف گسترده این رنگها آن را به گزینه ای عالی برای پارکینگها، بنادر حمل و نقل، سطوح سنگفرش بلوکها و غیره تبدیل می کنند.

این رنگها از لحاظ زیست محیطی نیز کیفیت بالاتری نسبت به سایر گزینه ها دارند و از ویژگی های ایمنی بسیار خوبی برخوردارند. به طور مثال رنگ جدولی پایه آب یکی از انواع این رنگ هاست که کاربرد زیادی نیز در رنگ خط کشی خیابان دارد.

فروش رنگ خیابان

فروش رنگ خیابان به رنگ خیابان، رنگ‌های ترافیکی گفته ‌می‌شود. رنگ‌ ترافیکی متناسب با شرایط آب و هوایی کشور تولید می‌شوند. رنگ ترافیکی بخاطر ساختار شیمیایی و خصوصیت‌هایی که دارد مخصوصا ماندگاری بالای این رنگها، برای رسم علائم راهنمایی رانندگی و خط کشی خیابان‌ها، بزرگ راه‌ها استفاده می‌شود و از بروز حوادث جلوگیری می‌کنند.رنگ خیابان به دلیل بی خطر کردن راه ها قابل اهمیت است. این رنگ عمر بالا و مقاومت خوبی در برابر عوامل طبیعی و غیره دارد.

با توجه به ماندگاری و ویژگی هایی که این رنگ های خیابان دارند شما می‌توانید با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها با مراجعه به سایت هایی که در زمینه فروش رنگ خیابان فعالیت دارند رنگ مورد نیاز خود را انتخاب کنید. رنگ‌ خیابان بر پایه رزین‌های وینیلی، ترموپلاست، کلر و کائوچو و رزین های اکریلیک است و چسبندگی بسیار خوبی روی آسفالت و بتن دارند و از همه مهم تر این رنگ ماندگاری فوق العاده‌ای دارند و انعطاف پذیر هستند.

رنگ ترافیکی علاوه بر اینکه برای خط کشی خیابان و علائم ترافیکی به کار می‌رود، برای پارکینگ‌ها، باند فرودگاه، مشخص کردن و علامت گذاری یک محدوده استفاده می‌شود. ترافیک‌های زیاد و رفت و آمد، همچنین روغن ریزی ماشین‌ها و زنجیر چرخ باعث دوام کمتر و از بین رفتن رنگ ترافیکی می‌شود. مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی و نور خورشید از دیگر ویژگی‌های رنگ خیابان است.

این محصول کیفیت خود را حفظ می‌کند و با اضافه کردن دانه‌های شفاف به رنگ باعث دیده شدن خطوط رسم شده در شب می‌شوند. دانه‌های شفاف باز تاب نور را به خوبی انجام می‌دهند.

رنگ‌های ترافیکی با توجه به ویژگی و کاربرد آن، به 3 گروه دسته بندی می‌شوند:

  • رنگ ترافیکی گرم
  • رنگ ترافیکی چند جزئی
  • رنگ ترافیکی سرد

رنگ ترافیکی سرد به دلیل اینکه نیاز به آماده سازی و دمای خاصی ندارد و به صورت سرد استفاده می‌شود به رنگ ترافیکی سرد شناخته می‌شود. این رنگ بر پایه حلال و آب می‌باشند. رنگ ترافیکی سرد زود خشک می‌شود و برای رسم خط کشی‌ های داخل شهر استفاده می‌شود. یک سال تا 6 ماه دوام و ماندگاری دارد.

برای ماندگاری بیشتر مواد ضد کپک و ضد رسوب در این رنگ به استفاده می‌شود. بیشتر برای راه‌های فرعی و راه‌هایی که رفت و آمد کمتری دارند به کار می‌رود. در همه شرایط آب و هوایی کیفیت خود را حفظ می‌کند. بهتر است برای پارکینگ‌های خصوصی از رنگ ترافیکی سرد استفاده شود. رنگ ترافیکی سرد کلرو کائوچو، رنگ ترافیکی سرد اکریلیک و رنگ ترافیکی سرد چندجزئی از انواع رنگ‌ ترافیکی سرد می‌باشند.

رنگ ترافیکی گرم برپایه رزین هیدروکربنی و آلکیدی می‌باشد. این محصول با عنوان رنگ ترافیکی گرم ترمو پلاست نیز شناخته می‌شود. به صورت پودر و جامد تولید شده و قبل از استفاده دمای آن را تا حد مشخصی باید افزایش داد و روی سطح مورد نظر استفاده گردد. از ویژگی‌های رنگ ترافیکی گرم زمان خشک شدن بسیار کم است و خواص فیزیکی مکانیکی و مقاومت سایش فوق العاده‌ای دارد و می‌توان در ضخامت بالا استفاده شود.

به همین خاطر در مسیرهای پر رفت و آمد مانند اتوبان و بزرگ راه ها اجرا می‌شود. برخی عوامل مانند زنجیر چرخ در زمستان، روغن ریزی (مخصوصا در رنگ های ترافیکی گرم) و زیر سازی نامناسب آسفالت موجب ماندگاری کمتر رنگ ترافیکی می‌شود.

رنگ ترافیکی چند جزئی بر پایه رزین‌های آکریلیک ترموست بوده و به وسیله هاردنرهای پراکساید پخت می‌گردد.در هنگام اختلاط اجزاء در زمان اعمال، به دلیل واکنش‌های شیمیایی دما افزایش می‌یابد.از این نوع رنگ برای خط‌ کشی خطوط عابر پیاده و کانال‌های عبور و مرور،خطوط حاشیه بزرگراه‌ها و هم‌چنین علائم هشدار برای سرعت کاه‌ها با ضخامت حدودا 2 میل استفاده می‌شود.

رنگ جدولی سفید

رنگ جدولی سفید رنگ آمیزی جداول شهری به وسیله متریال ویژه ای به نام رنگ جدولی با سرعت خشک شوندگی عالی و قابلیت های ایده آل انجام می شود. رنگ جدولی، محافظ سطح جدول است و از یک سو عامل زیباسازی شهری نیز محسوب می شود. جداول شهرها محدوده خیابان را مشخص می کنند و برای حفظ امنیت راه ها از ارزش بالایی برخوردار هستند. از انواع متداول رنگ جدولی می توان به رنگ جدولی پایه آب، رنگ جدولی تک جزئی، رنگ جدولی بر پایه رزین های آکریلیک، رنگ جدولی نانو، رنگ جدولی پلی یورتان و رنگ جدولی اپوکسی دو جزئی اشاره نمود.

مهمترین ویژگی های رنگ جدولی چسبندگی و انعطاف مناسب، مقاومت در برابر عوامل محیطی و تغییرات آب و هوایی، مقاومت در برابر آب و رطوبت و دوام و ماندگاری مناسب هستند. انواع رنگ مناسب برای سطح جداول بتنی نیز موجود است که علاوه بر کیفیت دید مناسب، دارای توان مقاومتی در برابر سایش نیز هستند. مهمترین رنگ های جدولی، رنگ جدولی سفید،زرد، سبز، آبی و قرمز هستند که در چشم راننده به خوبی جلب توجه می کنند.

رنگی که انتخاب می شود تا برای رنگ آمیزی جدولها استفاده شود باید به شدت خاص باشد. قلم خوری در رنگهای جدولی بسیار مهم است. سطح کار از فولاد یا بتن است پس باید رنگ با چسبندگی و قلم خوری عالی انتخاب شود. امروزه رنگ های مخصوصی برای رنگ آمیزی جدولها تولید می شوند. یکی از این رنگ های مخصوص ، رنگ جدولی سفید است. این رنگ استحکام جداول در برابر آسیبها را افزایش می دهند و به این وسیله عمر آنها را افزایش می دهند.