رنگ مو برای تغییرات و زیبایی بسیار الزامی می باشد

ورقه های مبتنی بر گرافن رنگ موی عالی هستند. اکسید گرافن(GO) و شکل کاهش یافته آن r-GO را می توان برای ایجاد فرمولاسیون های مبتنی بر آب برای ایجاد پوشش های صاف و پیوسته روی مو استفاده کرد.
 این نه تنها از استفاده رنگ مو از مواد سمی و مولکولی کوچک در رنگ‌های موی رایج جلوگیری می‌کند، بلکه ویژگی‌های جدیدی را برای راحتی بیشتر مو، مانند بهبود عملکرد آنتی‌استاتیک و اتلاف گرما، به ارمغان می‌آورد.
 پس از خشک شدن، رنگ‌های موی گرافن می‌توانند یک پوشش چسبنده قوی روی سطوح مو ایجاد کنند که می‌تواند در برابر شستشوی مکرر با شامپو مقاومت کند و در نتیجه به عملکرد مورد نیاز رنگ‌های موی دائمی برسد.
 رنگ پوشش GO را می توان رنگ مو عسلی به تدریج تیره یا طرح ریزی کرد تا اثر رنگرزی گرادیان ایجاد شود، و روشنایی پوشش r-GO حاصل می تواند از طریق سطح بارگذاری تنظیم شود تا سایه های مختلف ایجاد شود.
رنگ مو به طور گسترده ای برای تغییر ظاهر آرایشی مو استفاده می شود. رنگ مو توسط فراوانی و غلظت نسبی رنگدانه های ملانین تعیین می شود که تخریب آن باعث سفیدی یا سفیدی مو می شود.
 1 ، 2 اکثر محصولات رنگ مو به طور دائمی رنگ مو را با یک سری واکنش های شیمیایی اکسیداتیو و تشکیل دهنده رنگ تحت شرایط قلیایی تغییر می دهند.
 1 ، 3 این فرآیند معمولاً رنگ مو روشن شامل استفاده از یک پایه (مانند آمونیاک) برای متورم کردن و باز کردن پوسته های کوتیکول روی سطح مو است به طوری که آمین های معطر و یا رنگ های مبتنی بر فنل (مانند  پارافنیلن دی آمین و پارا ) . آمینوفنول) می تواند عمیقاً در داخل مو نفوذ کند.
 یک اکسیدان (به عنوان مثال، پراکسید هیدروژن) نیز برای سفید کردن رنگدانه های ملانین طبیعی و برای شروع واکنش بین رنگ ها برای سنتز ترکیبات رنگ نهایی مورد نیاز است.
از آنجایی که کل فرآیند معمولاً با انتشار محدود است، ممکن است ساعت ها طول بکشد تا تکمیل شود. بسیاری از این ترکیبات مولکولی سمی هستند و برخی حتی سرطان زا هستند.
 اگر از طریق پوست جذب یا استنشاق شوند، می توانند باعث واکنش های آلرژیک 4 ، 5 ، 6 یا حتی عواقب شدیدتر شوند.
 7 ، 8 ، 9 ، 10 ، 11 ، 12درمان رنگ مو بدون دکلره مو با پایه قلیایی ضعیف‌تر یا با pH تقریباً خنثی، از باز شدن کوتیکول‌ها جلوگیری می‌کند و احتمال آسیب دائمی مو کمتر است.
با این حال، این امر انتشار رنگ‌ها را محدود می‌کند و منجر به بارگیری ناکافی یا رنگ‌بندی نیمه دائمی تا موقت می‌شود که می‌تواند پس از چند شستشو معکوس شود.
  • منابع:
    1. Multifunctional Graphene Hair Dye
  • تبلیغات: 
    1. این خوراکی ها را در سن 30 سالگی حتما بخورید
    2. یادگیری ساعت باعث حواس‌پرتی در دانش آموزها می شود
    3. فروش این وسایل کشور را از فقر نجات داد!
    4. مردی که هزاران گربه را در خانه خود نگهداری می کند!