روغن ارده کنجد سفره آرا توانست کراتین صافی مو وارد بازار کند

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۸ توسط محققان دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در ایالات متحده انجام شد، نشان داد که استفاده از روغن کنجد به صورت موضعی روی پوست ممکن است به ایجاد یک لایه محافظ و محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV کمک کند حتی در برخی جاها از روغن کنجد برای درمان بیماری های قارچی پوست استفاده شده است.

روغن ارده کنجد سفره آرا به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب، روغنی دوستدار قلب است. با توجه به تحقیقات انجام شده و منتشر شده در مطالعه “اثر روغن کنجد بر پروفایل سرم و چربی کبد در موش صحرایی”، این روغن ممکن است سطح کلسترول بد را کاهش دهد زیرا ممکن است حاوی طیف گسترده ای از اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه از جمله سزامول و سسامین باشد.

این اسیدهای چرب سیستم قلبی عروقی را قوی نگه می دارند و سطح کلسترول LDL را پایین نگه می دارند و در نتیجه از تصلب شرایین جلوگیری می کنند. اگر روغن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، ممکن است بهتر از حمله قلبی و سکته در امان بمانید. با این حال، تحقیقات بیشتری برای اثبات این یافته های اولیه مورد نیاز است.

مس و کلسیم، دو ماده معدنی بالقوه موجود در کنجد، برای رشد استخوان در بدن ضروری هستند. مکانیسم های موجود در کنجد ممکن است به سرعت بخشیدن به بهبود یا رشد مجدد استخوان ها کمک کند. با افزایش سن، روغن کنجد می تواند به شما در جلوگیری از پوکی استخوان و ضعف های مختلف مرتبط با افزایش سن در استخوان ها کمک کند.

تیروزین موجود در روغن زنجبیل به طور مستقیم با فعالیت سروتونین در مغز مرتبط است. افزایش فعالیت ممکن است با پر کردن آنزیم‌ها و هورمون‌هایی که به فرد احساس شادی می‌کند، به تقویت خلق و خوی کمک کند. به عبارت دیگر، زمانی که از اضطراب یا افسردگی رنج می برید، روغن کنجد ممکن است به شما انرژی مثبت بدهد و خلق و خوی شما را تغییر دهد.