قارچ ها یک قارچ گانودرما در ایران هستند، اما این امر اکثر آمریکایی ها را از افزودن آنها به وعده های غذایی منصرف نکرده است. بر اساس گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده، یک آمریکایی به طور متوسط تقریباً سه پوند قارچ در سال می خورد. و اکنون دلیل بیشتری وجود دارد که قارچ را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

قارچ ها بدون اضافه کردن چربی، کالری یا سدیم، طعم معطری به وعده های غذایی می دهند. اما مزایای سلامتی به همین جا ختم نمی شود.

محققان به کشف این موضوع ادامه می دهند که چگونه قارچ ها می توانند از بیماری های مزمن جلوگیری کرده و سلامت روزمره شما را بهبود بخشند. در ادامه بخوانید تا هفت راه مفید برای سلامتی قارچ ها را کشف کنید:

بررسی 17 مطالعه سرطان از سال 1966 تا 2020 نشان می دهد که خوردن تنها 18 گرم قارچ (معادل حدود 1/8 فنجان یا دو قارچ متوسط) در روز ممکن است خطر ابتلا به سرطان را تا 45 درصد کاهش دهد. قارچ منبع قدرتمندی از ارگوتیونئین است، اسید آمینه و آنتی اکسیدانی که از آسیب سلولی جلوگیری می کند یا آن را کند می کند.

برخی از انواع قارچ دارای مقادیر بیشتری ارگوتیونئین هستند. اما محققان دریافتند که گنجاندن انواع قارچ ها در رژیم غذایی روزانه خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

سدیم و فشار خون بالا اغلب دست به دست هم می دهند. سدیم باعث می شود بدن مایعات اضافی را حفظ کند که می تواند فشار خون را افزایش دهد. برای کاهش مصرف سدیم، قارچ را به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

قارچ ها به طور طبیعی سدیم کمی دارند یک فنجان کامل قارچ دکمه ای سفید فقط پنج میلی گرم سدیم دارد. آنها طعم معطری را ارائه می دهند که نیاز به نمک اضافه را برای پایین نگه داشتن فشار خون کاهش می دهد.

یک مطالعه از موسسه آشپزی آمریکا و UC دیویس نشان می دهد که تعویض نیمی از گوشت با قارچ در دستور پخت گوشت چرخ کرده سنتی می تواند طعم را حفظ کند و در عین حال مصرف سدیم را تا 25 درصد کاهش دهد.

قارچ یک جایگزین عالی برای گوشت قرمز است و در عین حال کالری، چربی و کلسترول را به حداقل می رساند. تحقیقات نشان می دهد که قارچ شیتاکه، به ویژه، به پایین نگه داشتن سطح کلسترول کمک می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *