کاربرد روغن حیوانی گاوی محلی در درمان بیماریهای کلیوی

تعیین ترکیبات اسیدهای چرب در نمونه های روغن حیوانی گاوی محلی

کنسانتره با پروفایل های مختلف مواد مغذی. این مطالعه با هدف تعیین تأثیر پارامترهای تخمیر روغن آفتابگردان، مخلوط روغن نباتی، روغن نخل و روغن مرغ به کنجاله آفتابگردان، دانه گندم، گیاه یونجه و سیلوی ذرت به میزان های مختلف (4 و 6 درصد) توسط گاز آزمایشگاهی انجام شد.

تعیین ترکیبات اسیدهای چرب در نمونه های روغن

روغن آفتابگردان، مخلوط روغن نباتی، روغن نخل و روغن مرغ، مورد استفاده در این مطالعه، از یک کارخانه خوراک در استان قونیه، ترکیه به دست آمد.

نمونه‌های روغن در بطری بسته‌بندی آلومینیومی بدون آفتاب با حجم ۱ اینچ در دمای ۴+ درجه سانتی‌گراد تا آنالیز نگهداری شدند. نمونه های روغن با روش اصلاح شده سه مرحله ای وانگ و همکاران متیله شدند.

درصد متیل استرهای اسید چرب منفرد (FAME’s) در کل متیل استرهای اسید چرب در یک کروماتوگرافی گازی با تشخیص یونیزاسیون شعله، ایالات متحده آمریکا)، که دارای دستگاه نمونه‌بر خودکار است، شناسایی شد.

با ستون شماره کاتالوگ: 260M153P، USA) و دمای تقسیم تزریق 255 درجه سانتی گراد، ستون 140 درجه سانتی گراد و سرعت جریان 30 میلی لیتر در دقیقه مورد مطالعه قرار گرفت.

روش پردازش به مدت 42 دقیقه شناسایی FAME با مقایسه زمان‌های ماند با زمان‌های ماند انتظاری مخلوط استاندارد در کروماتوگرام‌ها انجام شد.

تعیین ترکیبات شیمیایی در نمونه های خوراکی در این تحقیق از علوفه یونجه (شروع گلدهی) و سیلوی ذرت به عنوان علوفه، کنجاله آفتابگردان و دانه گندم به عنوان خوراک غلیظ استفاده شد.

نمونه های علوفه در یک کابینت کنترل شده با ترموستاتیک در دمای 60 درجه سانتیگراد به مدت 48 اینچ و خوراک غلیظ در دمای 105 درجه سانتیگراد به مدت 24 ساعت خشک شدند و سپس محتوای ماده خشک (DM) نمونه ها محاسبه شد.

نمونه های خشک شده در آسیاب آسیاب تا حداکثر اندازه ذرات 1 میلی متر آسیاب شدند. سطح ماده خشک (DM)، خاکستر، پروتئین خام (CP) (نیتروژن × 6.25) و عصاره دی اتیل اتر (EE) طبق روش گزارش شده تعیین شد.

محتویات فیبر شوینده خنثی (NDF) و فیبر شوینده اسیدی (ADF) بر اساس و همکاران آنالیز شد. مقادیر کربوهیدرات غیر فیبری (NFC) بر اساس محاسبه شد. همه آنالیزها به صورت سه تکراری انجام شد.