امروزه، به رنگی که برای رنگ آمیزی سطوح و جدولهای بتونی کنار خیابانها، طراحی گردیده، رنگ جدولی می گویند.

فرمولاسیون این رنگها به گونه ای است که در برابر محیط قلیایی، کاملا مقاوم بوده و در نتیجه برای مدت طولانی از سطوح بتونی می تواند محافظت نماید و جالب است بدانید، رنگ جدولی الوان، قابل شست و شو می باشد و مواد چرب و آلودگی محیط را به ندرت به خود جذب می نماید.

همچنین توجه بفرمایید 25 تا 40 درصد وزن این رنگ اپوکسی اصفهان از تینر تشکیل شده، بنابراین در هنگام استفاده و رنگ آمیزی، حتما از وسایل ایمنی مانند، ماسک مخصوص استفاده نمایید تا به سلامتی شما آسیبی وارد نشود.

رنگ جدولی الوان اکریلیک

رنگ امیزی جدول

رنگ امیزی جدول رنگ آمیزی جدول، بسیار متفاوت تر از رنگ آمیزی کارهای دیگر می باشد و امری کاملا تخصصی است و از سوی دیگر، با توجه به اینکه انتخاب نوع رنگ، آماده سازی سطح بتونی و شیوه ی اجرای آن، باید با علم و توانایی خاصی انجام شود، انجام این کار را حتما باید به متخصصان آن محول کرد.

امروزه، با استفاده از فناوری نانو، رنگهایی با مشخصات خاص، جهت رنگ آمیزی جدولها تولید شده که در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم بوده و نسبت به رنگهای دیگر از ماندگاری بیشتری برخوردار می باشند.

نکته مهمی که در انجام این کار، به خصوص در فصل پاییز و زمستان باید به آن توجه کرد، در رابطه با بارش برف و باران است، چراکه بارندگی به مرور زمان باعث شسته شدن رنگ می گردد و همین امر ضرر و زیان بالایی را برای نقاش و یا حتی شهرداری به همراه می آورد، بنابراین بهترین زمان برای انجام این کار، روزهای آفتابی و فصول گرم سال، مثل بهار و تابستان می باشد.

رنگ آمیزی جدولهای خیابانی، بیشتر برای زیبا تر کردن معابر و بزرگراه ها استفاده می شود و معمولا برای حفظ جلوه و رنگ اولیه آن، این کار را هر چند سال یک بار به صورت مداوم انجام می دهند.

این روند اصولا با ترکیب دو رنگ انجام می شود، به این صورت که دو جدول را یک رنگ و دو جدول دیگر را با رنگهای متفاوتی رنگ آمیزی می کنند تا جلوه بهتر و زیباتری به محیط اطراف دهد.

جالب است بدانید، امروزه برای هر منطقه ای، رنگ خاصی توسط شهرداری ها در نظر گرفته می شود، به عنوان مثال: از رنگهای سفید و آبی برای بزرگراه ها و جاده ها، سفید و سبز برای بلوارهای داخل شهری و از سبز و زرد معمولا برای جدولهای کنار پارکها و فضاهای سبز استفاده می گردد.

بهترین رنگ جدولی

بهترین رنگ جدولی امروزه رنگهای جدولی، در انواع مختلف و با درجه کیفیت متفاوتی در بازار موجود می باشند که یکی از مرغوب ترین آنها که از دوام و ماندگاری بسیار بالایی نیز برخوردار است، رنگ جدولی روغنی می باشد، چراکه این نوع رنگ در مقابل باران و گرد و خاک مقاوم بوده و حتی از نظر ریالی نیز، بسیار به صرفه تر از رنگهای دیگر است.

از آن جهت که در بازار رنگهای مختلفی با برندهای متفاوت وجود دارد، اجرا کننده ی کار نیز باید آنقدر حرفه ای باشد که بتواند رنگ خوب و بد را از یکدیگر به درستی تشخیص دهد تا در حین انجام کار، به مشکلی برنخورد.

لازم به ذکر است، علاوه بر رنگهای روغنی، نوع دیگری به نام اکریلیک در بازار عرضه می شود که به دلیل غلظت مناسب و پوشش دهی بالایی که دارد برای رنگ کاری جداول بسیار پرکاربرد و مناسب بوده و جزو بهترین رنگ جدولی به حساب می آید.

معمولا رنگ آمیزی جدولها به صورت یک دست و در معرض باد و باران صورت می گیرد، پس به همین خاطر، برای انجام این کار حتما باید از رنگهای مرغوب و با کیفیت استفاده شود تا در پایان کار مورد تائید مسئول پروژه قرار گیرد.

از سوی دیگر، رنگ روغنی مهمترین موضوع در مبحث رنگ آمیزی جداول، پوشش دهی مناسب آنها می باشد که همانطور که در مطالب قبلی به آن اشاره کردیم، رنگهای روغنی و اکریلیک، از این ویژیگی به طور کامل برخوردار هستند.

همچنین، در مورد انتخاب و خرید رنگ حتما باید به این نکته توجه داشت که با مراجعه به فروشگاه های معتبر و از برندهای شناخته شده، خریداری صورت گیرد تا احیانا طی انجام مراحل کار، مشکلی ایجاد نگردد.

رنگ زرد جدولی

رنگ زرد جدولی رنگ مخصوص بتونی، از جمله پرکاربردترین رنگها برای جداول داخل شهری به حساب می آیند که از مهم ترین مزایای آنها، می توان به ضدآب بودنشان اشاره کرد.

همچنین علاوه بر تمامی این موارد، تنوع در رنگ بندی، جنبه ی زیباسازی آن را نیز چندین برابر کرده است و به همین دلیل، متخصصین اصولا برای رنگ آمیزی جداول از سه رنگ اصلی: زرد، سفید و آبی استفاده می نمایند که هرکدام از آنها نیز برای مناطق خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ زرد، یکی از پرکاربرد ترین رنگهایی است که با ساختار چشم انسان تطابق بیشتری دارد، به گونه ای که چشم، در دریافت تصاویر با این رنگ، به خصوص در تاریکی شب، عملکرد بهتری را از خود نشان می دهد.

تصویر دریافت شده توسط شبکیه و پیام عصبی ارسال شده به لوب بینایی مغز، موجب تشکیل تصویر نهایی، با وضوح و عمق میدانی بیشتری می شود و این بدان معناست که در معابر و خیابان ها، تمام اجسامی که به رنگ زرد می باشند، نسبت به اجسام دیگر، بهتر قابل تفکیک هستند که در نتیجه، همین امر باعث افزایش میدان دید و دقت راننده شده و منجر به کاهش خطر تصادفات رانندگی می گردد.

رنگ جدولی روناس

رنگ جدولی روناس امروزه، تولید کنندگان بسیاری از برندهای مختلف، به تولید رنگهای جدولی، با حجم و کیفیت متفاوتی می پردازند که رنگ جدولی روناس، یکی از بهترین برندها با سابقه بیش از ۴ دهه در زمینه تولید رنگهای جدولی، بتنی و سیمانی می باشد.

این رنگها، از کیفیت و قدرت چسبندگی بالایی برخوردار هستند و در مدت زمان کوتاهی، سریعا خشک می شوند و به علت مقاومت بالا در برابر تغییرات آب و هوایی، گرما، بارندگی و خاصیت ضد رطوبتی آن، طرفداران بسیار زیادی دارند.

برای رنگ آمیزی جداول با رنگ روناس، حتما باید به این نکته توجه کرد که محل مورد نظر، کاملا تمیز و بدون گرد و خاک باشد و پس از کسب اطمینان از تمیز بودن جداول، مراحل رنگ آمیزی به کمک قلمو، اسپری و یا دستگاه های مخصوص رنگ آمیزی صورت گیرد.

لازم به ذکر است، دانستن این رنگها، معمولا به ازای هر سانتی متر مکعب حدود 1/3 گرم می باشد که به ازای افزایش میزان آن، جرم رنگ نیز افزایش پیدا کرده و وزن آن بالاتر می رود که خوشبختانه رنگ های جدولی روناس، جزو رنگ های سبک محسوب می شوند که دانسیته بسیار پایینی دارند و به همین دلیل کار با این نوع رنگها بسیار آسان می باشد.

قیمت رنگ جدولی

قیمت رنگ جدولی امروزه به کمک فناوری نانو، رنگهایی مخصوص رنگ آمیزی جداول، تولید شده است که طول عمر و دوام آن ها حداقل 5 برابر بیشتر از سایر رنگها می باشد و دارای کیفیت و شفافیت بیشتری بوده که رنگ اجرا شده به مرور زمان پوسته پوسته و کنده نشود.

این رنگها، به گونه ای ساخته شده اند که به خوبی درون بلوک نفوذ کرده و ناهمواری های موجود در جدولها را کاملا پر می نمایند و نسبت به آب نفوذ ناپذیر تر می شوند و از آن جهت که دارای تنوع و رنگ بندی بسیار زیادی هستند، از رنگهای زرد، آبی و سفید، به عنوان پر مصرف ترین و پر طرفدارترین آنها می توان نام برد.

لازم به ذکر است، عوامل گوناگونی همچون نوع و حجم رنگ، اندازه و ارتفاع جدولها، محل قرارگیری سطوح، نوع درخواست کارفرما و همچنین پرایمر مصرفی، همگی از جمله مواردی هستند که بر تعداد کارگرها، مقدار رنگ مصرفی و همچنین زمان اجرا تاثیر می گذارند و همین امر منجر به نوسان قیمت و افزایش نرخ اجرای رنگ آمیزی جدولها می شود.

همچنین این نکته هم قابل ذکر است که اگر رنگ دلخواه کارفرما از نوع درجه یک باشد، قیمت رنگ آمیزی آن با نرخ رنگ درجه دو کاملا متفاوت خواهد بود و این بدان معناست که هرچقدر کیفیت رنگ بالاتر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود، بنابراین شما عزیزان می توانید با انتخاب کیفیت رنگ دلخواه خود، قیمت کار را نیز انتخاب نمایید.

رنگ جدولی فله

رنگ جدولی فله

رنگ اکریلیک ساختمانی، جزو رنگهای ترافيكی محسوب می گردند که برای مصارف گوناگون تولید شده اند که برای تعيين حريم خيابانها و معابر و تشخيص بهتر آن در شب توسط راننده، مورد استفاده قرار می گيرند و از سویی ديگر، غير از اينكه موجب زيبا سازی شهر و خيابانها می گردد، به حفظ جداول و سطوح جاده در برابر گرما و رطوبت نيز كمک بسیاری می كند.

رنگهای جدولی فله، به لحاظ شفافيت و رنگ بندی با يکديگر متفاوت هستند و از نوع شفاف و بی رنگ آنها می توان به عنوان ضد رطوبت نيز استفاده كرد.

در هنگام خريد عمده اين محصولات، بايد حتما به نكات ذكر شده و اطلاعات ثبت شده بر روی بسته بندی رنگ مورد نظر دقت فرماييد، تا با توجه به سطح مورد نظر، بتوانید بهترین گزینه را برای اجرای کار انتخاب نمایید.

لازم به ذکر است، قیمت رنگ، با توجه به نوسانات ارز ،هر روزه در حال تغییرات می باشد، به همین خاطر توصیه می شود به محض انتخاب محصول و تکمیل اطلاعات و مشورت با مشاورین مربوطه، در کمترین زمان اقدام به خرید تولیدات عمده رنگهای جدولی، بتنی و سیمانی مورد نظر نمایید.

رنگهای جدولی به دو نوع: بر پایه حلال آب و تینر تقسیم می شوند که هر کدام از آنها دارای ویژگیهای مختلف با کیفیتهای متفاوتی می باشند و در بسته بندی هایی با حجم و وزنی مشخص، به بازار عرضه می گردند.

رنگهای جدولی را می توان از نمایندگیهای فروش، در حجم های بالا و به صورت فله نیز خریداری کرد که از جمله مزایای این نوع خرید این است که به دلیل حذف واسطه و کسر قیمت حمل و نقل، نرخ فروش محصول کمتر گردیده و برای خریدار، مقرون به صرفه تر می شود.

همچنین سایت های معتبر بسیاری جهت فروش غیرحضوری و آنلاین طراحی شده اند که به معرفی رنگهای مختلف با برندهای متفاوت می پردازند و این امکان را به مشتری می دهند که با مطالعه اطلاعات درج شده در سایت و کمک مشاورین خبره و با تجربه، با خیالی آسوده محصول مورد نظر خود را به صورت غیر حضوری خریداری کرده و طی چند روز درب منزل خود تحویل بگیرند.

رنگ جدولی سفید

رنگ جدولی سفید تاریخچه خطوط سفید در جداول :

همانگونه که استفاده از سرعت گیرها و موانع جاده ای، می تواند در نظم بخشی به ترافیک و کاهش تصادفات جاده ای کمک نماید، به کار گیری علائم افقی خط کشی ها و رنگ آمیزی جاده ها نیز می تواند بر آن تاثیرگذار باشد و این بدان معنا است که علائم افقی و عمودی هر دو در ایجاد نظم در ترافیک، بسیار ضروری می باشند.

طبق گفته دکتر علیرضا اسماعیلی نوری، اولین قومی که از خطوط ترافیکی استفاده می کردند، رومی ها بوده اند و بعد از آنها مردم انگلستان بودند که با سنگ هایی تحت عنوان مایلیار جاده ها را مشخص می کردند.

جالب است بدانید، پس از جنگ جهانی اول، بریتانیا اولین کشوری بوده که بطور گسترده از رنگ سفید برای معابر و تقاطع ها، استفاده می کرده است و از سال 1930 به بعد این خط کشی های سفید به عنوان یکی از علائم راهنمایی و رانندگی در بین مردم و جوامع مختلف به رسمیت شناخته شد که بعدها، این خطوط سفید جهت تفکیک مسیر های ترافیکی، در پیچ خیابان ها و جاده ها مورد استفاده قرار گرفت.

برای رنگ آمیزی جداول و معابر، معمولاً از رنگ سفید و یا زرد استفاده می شود که تفاوت این دو رنگ در ساختار آنها است، بطوریکه رنگ های سفید معمولا حاوی دی اکسید تیتانیوم هستند و رنگ های زرد با کرومات سرب رنگ آمیزی می شوند که این رنگدانه ها در حال حاضر به دلیل سمی بودن، کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

رنگهای جدولی و جاده ای سفید دارای رنگدانه های رزین پلیمری، اکریلیک و آب به عنوان حلال و نوعی مایع خشک شونده هستند که در ضخامت بسیار کم روی جاده کشیده می شوند و با تبخیر آب، رنگ خشک می گردد و پلیمرها به یکدیگر می پیوندند.

امروزه مجموعه ی ما یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در حوزه فروش رنگهای جدولی می باشد و شما عزیزان می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت با مشاورین با تجربه ی ما در ارتباط بوده و محصولات مورد نظر خود را به راحتی و در کمترین زمان ثبت سفارش نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *