آبکاری روی یک فرآیند آلیاژی است و محتوای عنصر آن بر عملکرد ورق گالوانیزه رنگی اصفهان تأثیر می گذار اثر عناصر آلیاژی را بر واکنش سطحی پوشش گالوانیزه مورد مطالعه قرار داد.

آنها دریافتند که غلظت و توزیع عناصر آلیاژی نقش مهمی در رشد فاز دارد. برای بهبود کیفیت پوشش فولاد DP با استحکام بالا، یک لایه نیکل قبل از گالوانیزه شدن روی بستر فولادی از قبل آبکاری شد و بهبود کیفیت پوشش کشف شد.

مکانیسم های آسیب در کار را در سه ریزساختار مختلف پوشش روی روی یک بستر فولادی عاری از بینابینی تحت کشش، کرنش ساده و بار انبساط تأیید کرد دو مکانیسم شکست اصلی، شکست بین دانه ای و شکست مرزی ترانس دانه ای، در پوشش های نورد سرد، پوشش های نورد سرد و پوشش های غیر کریستالی ایجاد شدند.

بررسی بیشتر نشان می دهد که آسیب بین لایه گالوانیزه و بستر بستگی به رفتار مکانیکی و ضخامت متفاوت ترکیبات بین فلزی دارد توانایی گالوانیزه شدن یک TRIP800 غنی از کروم با استحکام بالا و فولاد پلاستیسیته ناشی از تبدیل را بررسی کرد.

تحت بارهای مختلف و شرایط تغییر شکل، پوشش روی نیز مکانیک های متفاوتی را نشان می دهد. رفتار آسیب ورق های فولادی گالوانیزه مختلف تحت شرایط خمش کششی توسط یو و همکاران مورد بررسی قرار گرفت.

آنها دریافتند که لایه برداری و خراشیدگی پوشش دو نوع آسیب سطحی هستند برای تعیین کمیت آسیب پوشش گالوانیزه،پارامتری را برای نشان دادن پودر شدن پوشش گالوانیزه و اعتبار آن با آزمون اولسن معکوس دوگانه پیشنهاد کرد.

مدل اتمی ماکروسکوپی را برای ارزیابی چسبندگی پوشش روی برای فولاد دو فاز گالوانیزه گرم معرفی کردند. نیروی چسبندگی یکی از ویژگی های مهم فولاد پوشش داده شده است که کیفیت پوشش را نتیجه می دهد.

آسیب پوشش در فرآیند مهر زنی ناشی از اصطکاک لغزشی نسبی بین ورق فولادی و سطوح قالب است فرآیند تکاملی گالوانیزه AHSS DP590 را تحت شرایط تغییر شکل خمشی پلاستیک جفت اصطکاکی در نظر گرفت.

ابتدا، پوشش به دلیل تغییر شکل کششی ترک خورده است سپس، پودر شدن بیشتر پوشش منجر به افزایش قابل توجهی در زبری سطح رابط تماس شد.

به دلیل اثر چسبندگی پوشش، ساییدگی قالب و گال شدن سطح قطعات مهر زنی ایجاد می شود. بنابراین، لایه پوشش باید به عنوان یک شاخه تحقیقاتی ضروری از مهر زنی AHSS در نظر گرفته شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *