آویشن پهن کیلویی محبوب است که در آب و هوای مختلف به خوبی رشد می کند. این گیاه بومی مدیترانه و بخشی از رژیم غذایی محبوب مدیترانه ای است که به طور گسترده برای سلامتی بسیار مفید است.

آویشن دارای طعمی خاکی با رنگ های شیرین گل است و به خوبی با غذاهای خوش طعم، به ویژه مرغ، ماهی سفید و سبزیجات ریشه دار جفت می شود.

آویشن صدها سال است که به عنوان یک گیاه دارویی استفاده می شود و دارای تعدادی خواص درمانی مفید است.

در حالی که برای تأیید بسیاری از فواید دارویی مشکوک آویشن باید تحقیقات بیشتری انجام شود، این گیاه معمولاً به روش های زیر برای بهبود سلامت استفاده می شود.

آویشن سرشار از ویتامین ها و سایر مواد مغذی از جمله ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B-6، آهن، کلسیم، منیزیم و منگنز است.

همه اینها به تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری ها کمک می کند و افزایش مصرف آویشن می تواند عملکرد سیستم ایمنی شما را بهبود بخشد.

روغن‌های ضروری موجود در آویشن می‌توانند به کاهش سرفه و گلودرد ناشی از برونشیت، سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کنند.

بهترین راه برای استفاده از آویشن به عنوان درمان سرفه و گلودرد، دم کردن آن در چای است.

برگ‌های تازه یا خشک آویشن را برای چند دقیقه در آب جوش دم کنید اگر طعم آویشن را به خودی خود دوست ندارید، برگ‌های نعناع را اضافه کنید و برای تسکین گلو خارش یا سرفه‌های آزاردهنده آن را بنوشید.

آویشن دارای خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد عفونی کننده است، به همین دلیل از دیرباز برای کمک به بهبود بریدگی ها، کبودی ها و خراش ها استفاده می شود.

5 محصولات حاوی آویشن را می توان به صورت موضعی برای کمک به سرعت بخشیدن به روند بهبودی استفاده کرد و مصرف آویشن به کاهش التهاب در بدن کمک می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *