عناب در بازار مشهد که به خرمای قرمز یا چینی نیز معروف است، بومی آسیای جنوبی است اما در سراسر جهان محبوب شده است این میوه‌های گرد کوچک با یک گودال حاوی دانه روی درختچه‌ها یا درختان گل‌دار بزرگ رشد می‌کنند وقتی رسیده شوند، قرمز تیره یا بنفش هستند و ممکن است کمی چروک به نظر برسند.

به دلیل طعم شیرین و بافت جویدنی آنها، اغلب آنها را خشک کرده و در آب نبات ها و دسرها در بخش هایی از آسیا که معمولاً در آنجا رشد می کنند، استفاده می شود.

در طب جایگزین، آنها به طور گسترده ای برای بهبود خواب و کاهش اضطراب استفاده می شوند این مقاله همه چیزهایی را که باید در مورد میوه عناب بدانید، از جمله تغذیه، فواید و کاربردهای آن را به شما می گوید.

میوه های عناب از دیرباز در طب جایگزین برای درمان بیماری هایی مانند بی خوابی و اضطراب استفاده می شده است مطالعات حیوانی و لوله آزمایش نشان می دهد که این میوه ممکن است فواید سلامتی چشمگیری برای سیستم عصبی، ایمنی و هضم شما داشته باشد.

میوه های عناب سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی متعددی هستند که در درجه اول فلاونوئیدها، پلی ساکاریدها و اسیدهای تری ترپنیک هستند. آنها همچنین حاوی سطوح بالایی از ویتامین C هستند که به عنوان یک آنتی اکسیدان نیز عمل می کند

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که می توانند از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد اضافی جلوگیری کرده و آن ها را معکوس کنند

تصور می شود آسیب رادیکال های آزاد عامل اصلی چندین بیماری مزمن از جمله دیابت نوع 2، بیماری قلبی و برخی سرطان ها باشد.

آنتی اکسیدان ها به دلیل توانایی خود در مبارزه با رادیکال های آزاد، ممکن است چندین فواید سلامتی را ارائه دهند.

یک مطالعه حیوانی نشان داد که فعالیت آنتی اکسیدانی فلاونوئیدهای عناب به کاهش استرس و التهاب ناشی از آسیب رادیکال های آزاد در کبد کمک می کند.

در واقع، بیشتر فواید میوه های عناب به محتوای آنتی اکسیدانی آنها مربوط می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *