عرق نعنا دو لیتری نام بیش از دوجین گونه گیاهی از جمله نعناع فلفلی و نعناع است که متعلق به جنس Mentha است این گیاهان به ویژه برای احساس خنکی که ایجاد می کنند شناخته شده اند. آنها را می توان به دو شکل تازه و خشک به غذاها اضافه کرد.

عرق نعنا دو لیتری یک عنصر محبوب در چندین غذا و نوشیدنی است، از چای و نوشیدنی های الکلی گرفته تا سس ها، سالادها و دسرها است.

در حالی که خوردن این گیاه فوایدی برای سلامتی دارد، تحقیقات نشان می دهد که چندین فواید نعناع برای سلامتی ناشی از استفاده از آن روی پوست، استنشاق عطر آن یا مصرف آن به صورت کپسول است.

این مقاله نگاهی دقیق‌تر به هشت مزیت علمی نعناع برای سلامتی دارد در حالی که نعناع معمولاً در مقادیر زیاد مصرف نمی شود، حاوی مقدار مناسبی از مواد مغذی است.

به دلیل طعم پویایی که دارد، نعناع اغلب در مقادیر کم به دستور العمل ها اضافه می شود، بنابراین مصرف حتی 1/3 فنجان ممکن است دشوار باشد.

با این حال، ممکن است در برخی از دستور العمل های سالاد که شامل نعناع در میان مواد دیگر است، به این مقدار نزدیک شوید.

عرق نعنا دو لیتری به ویژه منبع خوبی از ویتامین A است، یک ویتامین محلول در چربی که برای سلامت چشم و دید در شب حیاتی است.

همچنین منبع قوی آنتی اکسیدان است، به ویژه در مقایسه با سایر گیاهان و ادویه ها. آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن شما در برابر استرس اکسیداتیو، نوعی آسیب به سلول های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند.

سندرم روده تحریک پذیر یک اختلال شایع دستگاه گوارش است. با علائم گوارشی مانند درد معده، گاز، نفخ و تغییر در عادات روده مشخص می شود.

اگرچه درمان IBS اغلب شامل تغییرات رژیم غذایی و مصرف داروها می شود، تحقیقات نشان می دهد که مصرف روغن نعناع به عنوان یک داروی گیاهی نیز ممکن است مفید باشد.

روغن نعناع حاوی ترکیبی به نام منتول است که تصور می‌شود از طریق اثرات آرامش‌بخش آن بر عضلات دستگاه گوارش به کاهش علائم IBS کمک می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *